Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

lubelskie (wersja archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Międzynarodowe Targi Przemysłu Spożywczego, Rolnego oraz Ogrodnictwa Grüne Woche 2011 w Berlinie

08.02.2011

W dniach 21 – 30 stycznia 2011 roku w Berlinie, w Niemczech odbyły się Międzynarodowe Targi Przemysłu Spożywczego, Rolnego oraz Ogrodnictwa Grüne Woche, podczas których Województwo Lubelskie promowane było na własnym stoisku w ramach prezentacji polskich regionów i polskiej żywności zorganizowanej wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Tegoroczne targi były szczególnie ważnym wydarzeniem, gdyż Polska została współorganizatorem imprezy i uzyskała tytuł Kraju Partnerskiego Internationale Grüne Woche (IGW). Oznacza to, że zarówno nasz kraj, jak i polska żywność, była obecna we wszystkich działaniach promocyjnych tej imprezy. Działania te sprawiły, że polska żywność wysokiej jakości zyskała międzynarodowy wydźwięk oraz skupiła uwagę międzynarodowych mediów.

Polska obecność na targach odbywała się pod hasłem „Polska… schmeckt!”, czyli „Polska smakuje!”. Prezentacja na polskim stoisku narodowym tradycyjnej, polskiej żywności, miała na celu zachęcenie wszystkich zwiedzających, aby sami udali się do Polski, by spróbować, zakupić oraz zabrać nasze tradycyjne, polskie specjały do swoich krajów.

Tradycyjne polskie smaki było można poznać podczas kulinarnej podróży, w trakcie której pokazano polskie dziedzictwo kulinarne, kulturowe oraz liczne atrakcje turystyczne Polski i bogatą ofertę agroturystyczną.

W 76 edycji targów wzięło udział ponad 1600 wystawców z 49 krajów, którzy zaprezentowali się na ponad 115 tysiącach metrów kwadratowych. Tegoroczne targi Grüne Woche odwiedziło ponad 415 tysięcy zwiedzających. Ponadto targi odwiedzili także liderzy polityczni (ponad 200) z Niemiec jak i zagranicy.

Targi Grüne Woche są jedną z największych na świecie imprez promujących żywność tradycyjną, regionalną, ekologiczną, a także poszczególne państwa i ich regiony. Prezentacje odbywają się w formie narodowo-regionalnych ekspozycji. Zakres targów obejmuje: bogatą, międzynarodową ofertę artykułów spożywczych i używek; świeże produkty wszelakiego rodzaju; piwo, wino, szampan, mięso i wędliny, owoce morza, przyprawy, herbata; przyrządy, maszyny, wyposażenie i urządzenia produkcyjne dla rolnictwa i ogrodnictwa, nasiona, szklarnie, ogólne artykuły ogrodnicze; bydło hodowlane, zwierzęta domowe, myślistwo i wędkarstwo; część wystawy poświęcona jest sprzętowi kuchennemu, wyposażeniu kuchni i akcesoriom technicznym dla gospodarstw domowych. W ofercie targów coraz więcej miejsca zajmują nowoczesne usługi świadczone przez rolników (np. wypoczynek i zakupy na wsi) oraz informacje na temat energii odnawialnej.

Celem uczestnictwa przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Międzynarodowych Targach Przemysłu Spożywczego, Rolnego oraz Ogrodnictwa Grüne Woche była promocja rodzimych produktów spożywczych, naturalnych
i ekologicznych, działań związanych z rozwojem rolnictwa i agroturystyki na Lubelszczyźnie, a także zaprezentowanie bogactwa Regionu Lubelskiego.

Na targi Grüne Woche 2011 Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego  przygotował stoisko, na którym oferowano produkty żywnościowe
z Regionu Lubelskiego oraz materiały promocyjne zawierające zarówno ogólne dane
o regionie, jak i informacje dotyczące walorów turystycznych Lubelszczyzny. Tradycyjne produkty żywnościowe z naszego regionu cieszyły się dużym zainteresowaniem odwiedzających, a zwłaszcza wędliny, przetwory z ryb, miody, przetwory mleczne, żeń szeń i wyroby pochodzące z niego, ciasta i wyroby cukiernicze oraz miody pitne.

Warto podkreślić, że wszyscy goście, odwiedzający nasze stoisko mieli okazję degustacji prezentowanych produktów i bardzo doceniali walory smakowe żywności z naszego regionu, a także z zainteresowaniem słuchali odpowiedzi na postawione pytania dotyczące Lubelszczyzny.

Na stoisku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie zostały zaprezentowane wyroby następujących firm z naszego regionu:

1.      Spółdzielnia Mleczarska w Rykach – wyroby mleczarskie;

2.      Zakład Mleczarski Sp. z o.o. w Łaszczowie – wyroby mleczarskie;

3.      Pszczelarz Kozacki - Pasieka Tadeusz Kozak z miejscowości Kozaki – miody;

4.      Anna Sawa z Gospodarstwa Agroturystycznego „Sawanna” z Jabłonnej – wyroby ciastkarskie piernik lubelski oraz piernik żydowski;

5.      Spółdzielnia Pszczelarska Apis w Lublinie – miody pitne;

6.      Gminna Spółdzielnia w Baranowie – wyroby wędliniarskie;

7.      Gospodarstwo Rybackie „Pustelnia” Sp. z o.o. z Opola Lubelskiego – szynka z karpia, wędzone dzwonki z karpia;

8.      Cukiernia Zaniewicza „Allnet” Sp. z o.o. z Międzyrzeca Podlaskiego – sękacze;

9.      Ekologiczna plantacja żeń-szenia z Fajsławic – asortyment wyrobów z żeń-szenia.

Ponadto na stoisku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego została także zaprezentowana oferta promująca walory turystyczne i możliwości wypoczynku na Ziemi Lubelskiej a także katalog z wyrobami wpisanymi na Listę Produktów Tradycyjnych, pokazujący nasze kulinarne bogactwo, który cieszył się dużym zainteresowaniem wśród odwiedzających oraz oferta gospodarstw agroturystycznych.

Dzięki udziałowi w targach Region Lubelski miał możliwość zaprezentowania się na rynku światowym, promocji naszych rodzimych produktów, a także kultury i kuchni regionalnej. Liczne spotkania i rozmowy z przedstawicielami innych krajów pozwoliły na nawiązanie nowych i umocnienie już istniejących kontaktów. Dzięki zaprezentowaniu oferty firm z Lubelszczyzny potencjalni kontrahenci mieli możliwość zapoznania się z ofertą na miejscu oraz uzyskania kontaktu z firmami i informacji o wytwarzanych przez nie produktach. Przykłady zainteresowania ofertą produktów prezentowanych na naszym stoisku miody – kontrahenci z Iranu i Niemiec, wyroby mleczne (sery) – kontrahenci z Niemiec, wyroby z ryb – obecni na targach polscy przedsiębiorcy, miody pitne – kontrahenci z Niemiec oraz obecni na targach polscy przedsiębiorcy.

 Stoisko promocyjne Województwa Lubelskiego zostało przygotowane przez Departament Rolnictwa i Środowiska, natomiast sfinansowane zostało ze środków finansowych Sekretariatu Regionalnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Lubelskiego.

 

 


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009