Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

lubelskie (wersja archiwalna)

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Warsztaty na temat produktu tradycyjnego

28.12.2017

                     "Warsztaty na temat produktu tradycyjnego”

           W terminie od 11.12.2017 r. do 22.12.2017 r. na terenie powiatu krasnostawskiego zrealizowany został projekt pt. „Warsztaty na temat produktu tradycyjnego”. Tematyka przedsięwzięcia dotyczyła wykorzystania lokalnych zasobów regionalnych z terenu województwa lubelskiego oraz produktu tradycyjnego.

             W dniu 14 grudnia 2017 r. w Fajsławicach odbyło się pierwsze spotkanie, podczas którego przeprowadzono warsztaty wypiekania pierników. Uczestnicy szkolenia zapoznali się ze zwyczajami wypiekania pierników, a także wykonali cztery rodzaje pierników. Zrealizowane zostały również warsztaty kulinarne obejmujące przygotowanie potraw wpisanych na listę produktów tradycyjnych z terenu województwa lubelskiego prowadzoną przez MRiRW. Oba szkolenia cieszyły się dużym zainteresowaniem.

             W dniu 19 grudnia 2017 r. w Krasnej Chacie, w miejscowości Wał odbyło się drugie spotkanie, podczas którego przeprowadzono warsztaty świąteczne
z wykonywania ozdób choinkowych ze słomy, w tym barwnych pająków, aniołków, stroików oraz bąbek. Powyższe warsztaty przeprowadziła twórczyni ludowa – Pani Wiesława Kucharzyk. Odbyły się również bardzo interesujące warsztaty zielarskie, podczas których każdy uczestnik mógł skomponować przyprawową mieszankę z ziół oraz syrop tymiankowy.

            Dodatkowo podczas dwóch dni trwania spotkań odbyły się szkolenia dotyczące współczesnych metod marketingu produktów tradycyjnych, w tym odnajdowaniei ocenianie możliwości rynkowych, określenie grupy potencjalnych nabywców i dokładne ustalenie ich potrzeb. Opracowano także strategię dystrybucji i ceny produktu tradycyjnego oraz przygotowano strategię komunikacji z rynkiem i potencjalnymi nabywcami. Pan Jakub Partyka omówił zasady oznakowania i promocji produktów tradycyjnych. Uczestnikami warsztatów byli m.in. przetwórcy z terenów wiejskich i ich pracownicy, przedstawicielki Kół Gospodyń Wiejskich

           Przedsięwzięcie zostało sfinansowane ze środków Schematu II Pomocy Technicznej PROW 2014-2020.

 

 


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009